Moduł dezynfekcji Jonix
Jonizacja powietrza
Jonizacja powietrza jest naturalnym zjawiskiem, które zachodzi spontanicznie za każdym razem, gdy cząsteczka podlega procesowi oddziałania energii, w którym całkowita ilość energii jest większa niż energia cząsteczki. Jonizatory sprzyjają kontrolowanemu tworzeniu się cząstek jonowych (elektrycznie naładowanych cząsteczek) w powietrzu za pomocą pola elektrycznego, które symuluje normalnie występujące procesy, takie jak promieniowanie słoneczne, tarcie wiatru o powierzchnię ziemi, wytworzone przez burze, deszcz i inne zjawiska pogodowe. Dzięki badaniom naukowym zostało udowodnione, że wytworzone cząsteczki jonowe (szczególnie te posiadające ujemny ładunek) są korzystne dla człowieka.
Technologia NTP
Technologia NTP sztucznie jonizuje powietrze za pomocą tak zwanej „zimnej plazmy” i polega głównie na produkcji zjonizowanego gazu, bogatego w „aktywne” formy jonowe, posiadające wysokie właściwości utleniające. Nietermiczna plazma (NTP) jest uważana za najbezpieczniejszy proces utleniania, rozbijania zanieczyszczeń i redukcji bakterii, pleśni, wirusów i zapachów. Moduł dezynfekcji JONIX ™ działający w oparciu o technologię NTP (nietermicznej plazmy) jest to urządzenie jonizujące będące w stanie wyeliminować do 99% zarazków, wirusów i lotnych związków organiczne (w porównaniu do ich początkowego stężenia) bez wytwarzania ozonu lub toksycznych substancji chemicznych przy znaczącym zmniejszeniu zużycia energii.
Kompatybilne urządzenia
Jednostki kanałowe serii Galletti DUCTIMAX, PWN i UTN oraz przypodłogowo-podstropowe FLAT i ESTRO wykorzystują technologię NTP Jonix do dezynfekcji przepływającego powietrza, do przeprowadzania odkażania mikrobiologicznego wewnętrznych powierzchni jednostek, filtrów i wymienników, a także w celu zapobiegania rozwojowi bakterii Legionella w tacach ociekowych. Jonizatory dobierane są zgodnie z ich przeznaczeniem: natężeniem przepływu powietrza i kategorią zanieczyszczeń, które mają być poddane obróbce. Są instalowane w specjalnych komorach umieszczonych na wlocie lub wylocie powietrza jednostek kanałowych.